Verksamheter & årskurser

samarbete

Tillsammans har vi roligt och lär oss för livet
Därför har vi valt ett ämnesintegrerat arbetssätt. Detta innebär att vi arbetar med spännande projekt där de flesta skolämnen vävs in på ett naturligt sätt, både teoretiskt och praktiskt.

Vår strävan är att våra elever ska bli duktiga i att samarbeta, en grundläggande färdighet för resten av livet.

Ett nära samarbete mellan hem och skola bidrar till elevernas trygghet och genomsyrar vår verksamhet. Viktiga delar i detta samarbete är skolrådet och klassernas veckobrev. Föräldrar är alltid välkomna att delta i verksamheten.

Vi läser många böcker
Läsförmågan är grunden för vidare lärande. Genom böckerna kan vi uppleva andra människors liv och se världen med andra ögon. Böcker lär oss att förstå oss själva och ökar vår förståelse för andra.

Andra sidor under: Verksamheter & årskurser