Skolbiblioteket

Vänge bibliotek

Biblioteket i Vänge tillhör Uppsala Stadsbibliotek och har öppet för skolans elever:

Måndag 9-13
Tisdag 9-13
Onsdag 9-13
Lunchstängt 11-12

Biblioteket har öppet för allmänheten:

Måndag 14-17
Tisdag 14-17
Onsdag 14-17
Torsdag 15-18

På biblioteket kan du låna böcker, ljudböcker, tidskrifter & filmer. Vi köper hela tiden in nya böcker och annan media. Är det något du söker som vi inte har inne så tar vi hem det! Du kan reservera dina böcker på Bibli.se och välja Vänge som hämtställe så kommer böckerna hit. Vi får sändningar på torsdagar.

På skolbiblioteket hjälper vi till med att plocka fram böcker och andra medier till eleverna. Har vi inte något som passar hemma så tar vi hem det! Vi tillhandahåller också bokprat där ämnena exempelvis kan vara: nya böcker, spännande böcker, fula böcker. Vi hjälper också lärarna att ta hem böcker då de läser ett tema. Vi är också lyhörda för idéer och uppslag. På biblioteket kan man sitta och softa och läsa. En lugn vrå när man behöver det! Och kom ihåg: på biblioteket finns inga dumma frågor – vi gör vårt bästa för att besvara dem alla!

Titta in vår återvinningsvagn - Lämna eller ta hem en bok, en film, en CD eller varför inte en vinylskiva!

Läs mer om biblioteket i vår biblioteksplan (PDF, 138 KB)

Varmt välkomna!

PETER NYLUND